پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

اصفهان...نیوزویک

طاعت ار دست نیاید گنهی باید کرد........................... در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد

ما جاهایی رفتیم که هنوز برف بود اون هم توی مرداد ماه و دوستان من کلی از این موضوع تعجب کردن ولی برای من طبیعی بود چون بار اولم نبود که به چهارمحال وبختیاری سفر میکردم. آخه من هر سال تابستون به اتفاق خانواده به باغ خانوادگی مون در دل کوهستانهای زاگرس در چهارمحال و بختیاری سفر میکردم ،فقط امسال به خاطر مشغله کاری نتونستم برم که کلی هم از این بابت متاسف شدم .

خلاصه اینقدر از شبهای پر ستاره و زیبای کوهستان برای بچه ها تعریف کردم که همه به راهنمای تور گفتن مامیخوایم شب رو توی یکی از روستاهای اینجا بمونیم ،وصدای جیغ و داد بعضی از خانم ها در تایید این مسئله بلند شد ،اما راهنما پوز همه رو به خاک مالید و گفت به خاطر اینکه این موضوع از قبل برنامه ریزی نشده و طبعا امکانات کافی هم همراه مانیست این مسئله منتفیه و یکجانبه این پیشنهاد رو وتو کرد.من هم گفتم بابا اقتدار ،جذبه ، programmer (برنامه ریز ).

در سفر خانوادگی هر ساله ما به شهرکرد ،اصفهان هم حدود یکی دو هفته ای رو به خودش اختصاص میده ،به همین خاطر بازدید از اصفهان برای من تازگی نداشت اما جذابیت داشت .وخیلی هم لذت بخش بود.عالی قاپو ،نقش جهان ،باغ پرندگان و.... و در آخر شب هم برای صرف شام به سفره خانه سنتی معروف اصفهان رفتیم ،چلو کباب بختیاری(از نوع چرب و چیلی ) همراه با موسیقی زنده سنتی و کلی مخلفات زیبا و قد بلند در اطرافمون....!!!!

خلاصه این سفر کلی بهمون حال داد،جای شما خالی....

نکته کنکوری: توی سفر، انتخاب یه همسفر پایه و با حال در میزان خوش گذشتگی و حال کردن تاثیر فراوان دارد.

----------------------------------------------------

نیوزویک

هفته پیش ژورنال نیوزویک مقاله ای در مورد " مهاجرت شدید و بی سابقه متخصصین و قشر تحصیل کرده ایرانی به خارج از ایران منتشر کرده بود....و دلایل خاص خودش رو نوشته بود از جمله عدم شایسته سالاری و....."

که بهتره کاغذ بازی ،عدم توجه به قشر متخصص جامعه ، عزل ونصب گروهی وباندی برخی از مدیران و...را هم اضافه کنیم.

چند روز پیش BBC گزارشی به مناسبت" یکصد سالگی نفت در ایران پخش کرد و گفت با اینکه 40 سال بیشتر از کشف نفت در نروژ نمیگذره اما شرکت بزرگ و بین المللی مانند استات اویل در اونجا شکل گرفته اما امسال در یکصدمین سال کشف نفت در ایران هنوز هیچ شرکت بزرگ و بین المللی در این حد بوجود نیامده...البته این شبکه علت این موضوع رو در اقتصاد بیمار ودولتی ایران عنوان کرده وگفته که اقتصاد ایران اجازه پیشرفت تا این سطح رو به شرکتهای خصوصی نمیده...."

البته فکر میکنم بی انصافی باشه اگه موضوع تحریم ها  که یه مسئله اساسی هست رو نادیده بگیریم....

نقل قول این مطالب به معنی تایید همه اونها نیست....

تا بعد......

نظرات 11 + ارسال نظر
داده خورشید یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ب.ظ http://donyayemanoto.blogfa.com/

سلام
خوشی؟
از کدوم دیاری؟

سلام
ممنون...
اهل همین نزدیکی ها ، هم خونه روشنی ها
خوش باشی

ندا دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ق.ظ

دوباره سلام
رفتم یه سری از نوشته های قبلتون رو خوندم
ولی یه کم گیج شدم چقدر سفر میرید؟مگه کارتون چیه
؟
کار ما که همش پای کامپیوتر و حساب کتاب.
هم وبلاگ شما هم بقیه رو گه میخونم یه کم از خودم ناراحت میشم
زندگیم فقط شده کار هیچ سرگرمی و تفریحی ندارم
خیلی خستم احساس بدی دارم

سلام دوباره
ممنونم که اینهمه وقت گذاشتین.
بعضی از این سفر ها با هزینه شخصیه و بعضی هاش هم ماموریته کاریه...
من عاشق مسافرت هستم ...به همین خاطر از کوچکترین فرصت استفاده میکنم.....
پیشنهاد میکنم شما هم بیشتر برین مسافرت ،مطمئن باشین ضرر نمیکنین....
خوش باشی

نهال دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:52 ق.ظ http://FAZMETR.BLOGSKY.COM


به به
خوش به حالت ...هر سال میری ...من که واقا عاشق اون مسیر و اون دوتا شهر شدم ...توی عید هم که ما اونجا بودیم (شهر کرد )رفتیم سمت یه رودخونه ای که خیلی خوشگل بود آبش به حدی یخ بود که عمرا نمیتونستی چند ثانیه بیشتر دستتو توش نگه داری ...
عالی بود ...

سلام
خواهش میکنم....
مطمئنم که بهتون خوش گذشته....
احتمالا چشمه دیمه رو میگین... ولی من با بچه ها مسابقه دادم و 17 دقیقه پاهامو توش نگه داشتم...
خوش باشی

منتظر دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:00 ب.ظ http://darpanaheto.blogsky.com


الله
سلام

ممنون از توضیحی که دادید . شاید علت اینکه ذهن من به این سمت رفت به خاطر دیدن cern در لینکهای روزانه تون باشه که حس کردم تو فیلد هسته ای هستید ! گرچه سرن هم لزوما در این زمینه کار نمی کنه
به هر حال موفق باشید و ممنون

سلام دوست خوبم
خواهش میکنم....
دقیقا حق با شماست ...cern در زمینه شتابگرهای الکترون کار میکنه...
خوش باشی

خودم پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:27 ب.ظ

بابا ای ول سفر؛ ای ول قد بلند!!؛ ای ول کباب بختیاری. تو که دستت تو کاره؛ یه ویزا برا ما بفرست بیایم ایران سر بزنیم.

سلام
چطوری؟ باشه حتما میفرستم....
ولی یادت باشه تو قرار بود شهریور برام بفرستی...
خوش باشی

مانی پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:06 ب.ظ http://darkdeception.persianblog.ir/

سلام
نیما جان به خدا سخته اینجا زندگی کردن
الان دارم تازه می فهمم .ای کاش فقط مشکلات اقتصادی بود بابا اینجا بعضیا واقعا نفهمن واقعا
هنوز دارن با عقاید 1000 سال پیش فکر می کنن اینا روح ادمو عذاب میده
منم اگه بتونم بعد اینکه سر بازیم تموم شد به امید خدا می رم واقعا اینجا داره داغونم می کنه خودت که در جریانی!!!
فعلا
بدرود

سلام مانی جون
والله چی بگم....

زهره شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:52 ب.ظ http://nel.blogfa.com

مهاجرت..عقب افتادگی..جهان سومی..درد..زندگی زیر خط فقر..در جا زدن..
یه سر همه اینا بر می گرده به خودمون..یه سرش به وضعیت روابط خارجیمون..شرایط طبیعی و هزار تا چیز دیگه ولی بزرگ ترین دردمون نبود مدیر لایق و شایسته است..نظامی که عملا از دموکراسی گریزونه..
چی بگم که دردمون یکی دو تا نیس..

سلام خانم زهره
وووووایییییی...حرف سیاسی وز یتی....

luna یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:36 ب.ظ http://luna-lovely.blogsky.com

سلام
خسته نباشید
خیلی قالبتون از قبل جالب تر شده تبریک می گم...
براتون آرزوی موفقیت وسربلندی می کنم.
با تشکر

سلام
ممنونم.....قابلی نداره...
خوش باشی

ایه سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:07 ب.ظ http://miskids.blogfa.com

من شما را به لیست پیوند ها اضافه کرده ام لطفا مرا با اسم بروبچ مسجد سلیمان به پیوندهاتون اضافه کنید.

سلام
حتما

شمیم سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:52 ب.ظ http://shamimjoon.blogsky.com/

سلام.خوشالم که به منم سری زدین اونم بعد از مدتها
راستش سرم خیلییییییییییییی شلوغه
منتظرتونم
بای بای

سلام
خواهش وکنم....
خوش باشی

ایه جمعه 17 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:41 ب.ظ http://miskids.blogfa.com

روز به روز داری موفق تر میشی کلک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد