پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

The secret

 

" تخیل مهمتر از دانش است. " ( انیشتین )

من چند روز پیش فیلم راز ( The secret ) رو دیدم ؛این فیلم مستند محصول کشور استرالیاست و بسیار جالب و تاثیر گذاره ،این فیلم قبلا از شبکه چهار در برنامه سینما ماوراء هم پخش شده ، و به اونهایی که این فیلم رو ندیدن شدیدا توصیه میکنم این فیلم رو تماشا کنن ،چون نوع نگاه شما به جهان و اتفاقات اطرافتون رو دستخوش تغییرات بنیادی خواهد کرد ،در بدبینانه ترین حالت من تصور نمیکنم که با این همه وقت که در زندگی ما تلف میشه 60 دقیقه وقت گذاشتن برای تماشای این فیلم ما رو خیلی متضرر کنه ،چه بسا که ممکنه زندگی ما تغییرات شگرفی پیدا کنه.البته در انتهای فیلم تفسیر اون توسط یک روانشناس معروف ایرانی هم هست که دیدن اون هم خالی از لطف نیست اما تماشای خود فیلم ،گویای همه چیزه .

دیدن این فیلم روی من و نوع نگاهم تاثیر مثبت داشته، هر چند که در ابتدا با اکراه شروع به تماشای اون کردم و به خاطر بازاری وکلیشه ای شدن موضوع موفقیت و مسایل فرا روانی و ارایه مطالب صد من یه غاز توسط به اصطلاح اساتید فن !!!! موفقیت در گوشه وکنار ایران ،اعتقادی سست به اینجور مسایل داشتم و تمایلی به دیدن این فیلم نداشتم.اما پس از پایان فیلم از اینکه حداقل وقتم تلف نشده خوشحال بودم.(الان دقیقا احساس اون زنی که میاد توی یه تبلیغ تلویزیونی ومیگه از موقعی که دارم از پودر لباسشویی تاژ استفاده میکنم ،لباسام تمیزن و لک روشون نمیمونه....!!!!! رو پیدا کردم) چون احساس میکنم خیلی تبلیغاتی حرف زدم !!!!!.

------------------------------------------------------------------------

*چند وقت پیش نمیدونم توی روزنامه خوندم یا از تلویزیون شنیدم که یکی از مسئولین ایران خودرو اعلام کرده بود که نرخ رشد ما با 12% رشد، از شرکت جنرال موتورز با نرخ رشد 9%، بیشتر بوده بنابراین ما موفقتر عمل کردیم...!!!!!!!  نکته اینجاست که این مساله کاملا وارونه جلوه داده شده !!! یعنی اعداد وارقام درسته اما یه نکته کنکوری داره اون هم اینه که :وقتی گفته میشه شرکت جنرال موتورز 9 % رشد داشته ؛و نرخ رشد هم بر اساس سود بانکی و تورم محاسبه میشه .و سود بانکی در امریکا حدود 3 % است ،در نتیجه جنرال موتورز سه برابر رشد  داشته در حالی که با نرخ سود بانکی 14 % در ایران ،ایران خودرو رشدی معادل 2%- (منفی دو درصد ) داشته...!!!!!!! این یعنی پسرفت ....

یا اینکه چندی پیش تلویزیون گزارشی تهیه کرده بود که قیمت بنزین در ترکیه 1800 تومنه و ببینید در ایران چقد ارزونه !!!! در حالی که گفته نمیشه که حداقل حقوق در ترکیه معادل 2500000 (دو میلیون و پانصد هزار تومان ) است ،در حالی که حداقل حقوق دریافتی در ایران حدود 200000 (دویست هزار تومان  ) . و با یه محاسبه ریاضی ساده  میشه همه چیز رو متوجه شد.

چقدر من باهوشم....!!! 

تا بعد

نظرات 18 + ارسال نظر
ندا پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:27 ب.ظ http://hashtbehesht.blogsky.com/

سلام
خوبید؟
چقدر دیر به دیر مطلب مینویسید
این فیلم رو از ویدیو کلوپ میشه تهیه کرد؟

سلام
ممنونم....
متاسفانه این مدت کمی کار رو سرم هوار شده بود....
خوش باشی

ماهی خانوم جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:52 ق.ظ http://mahinameh.blogsky.com

از اونجایی که من همیشه و در همه حال اولم:
اوووووووووووووووووووووول!
هووووووووووووررررررراااا!!!

علیک سلام
آفرین .....

ماهی خانوم جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ب.ظ http://mahinameh.blogsky.com

نیما جان سلام
طاعات و عباداتتون مورد قبول درگاه احدیت
حالتون که خوبه ان شا الله؟
بنده می خواستم خدمتتون عرض کنم٬ از اینکه می بینم همون چندتا کلمه ی انگلیسی که به زور کتک بهتون یاد دادم داره برای عناوین مطالبتون استفاده میشه بسیار خرسندم!
باشد که عبرت گیری!
شاد باشی:دی

علیکم السلام
مممممنونم....همینطور شما خواهر....
به لطف شما نفسی می آید و میرود......
شما همیشه به اینجانب لطف واسعه داشته اید...اما این لطف شما رو در خاطر مبارک ندارم....
انشاالله که باز هم تشریف فرما شوید خواهر...
در پناه حق

فائزه جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:51 ب.ظ http://myrealylife.blogsky.com/

سلام
ممنون سر زدین
پس فیلم راز جالب بود!!!
من کتابشو خوندم
اونم بی نظیر بود :)

راستی این نرم افزار ms project قفل شکسته هم داره؟
چه جوریاست؟ به درد بچه برقی می خوره؟

سلام
خواهش میکنم....
بی نظیر بود......
بله ...شما میتونید توی پک نرم افزاری لرد به اون دسترسی داشته باشین...
کلا به درد کسانی که به نوعی با کار پروژه ای درگیر هستن میخوره..
توصیه میکنم حتما شما هم استفاده کنین...
خوش باشی

نهال دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:28 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

.
سلام

خیلی دیر به فکر دیدنش افتادی ..اما به نظر من مطالب روانشناسی اونم از این نوع واقعا چرت و بی مصرفن یا لا اقال روی من ایم مدلی تاثیر دارن ... مامان من تا به حال صد دفعه کتابشو و کلی هم فیلمشو دیده اما عمل ؟؟
زیاد به خودت فشار نیار !من کلا از مباحث روانشناسی بدم میاد !کلا یاد آنتونی رابینز می افتم !!

سلام
چه عجب از اینورا....
نه اتفاقا منم خیلی از مباحث روانشناسی خوشم نمیاد، اما فکر میکنم اونقدر منطقی بود که بپذیرم آخه من سعی میکنم ریاضی فکر کنم.
اما من تست کردم جواب داده....باور کن...
خوش باشی

زهره سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:10 ق.ظ http://nel.blogfa.com

منم با انیشتین موافقم!

سلام
به به ،به به....چقدر خوب که با انیشتین موافقی....!!!!
خوش باشی

زهرا سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:15 ب.ظ http://sookootez.blogsky.com

سلام...خوبین؟؟ مسافرت ها در چه حالن!!؟؟

قربونت!! تو کشور ما همه چه وارونه است...شاید نحوه بدست آوردن این عدد و ارقام ها متفاوته...شاید هم تحلیلشون رو ما بلد نیستیم!!

سلام
ممنونم....ای بدک نیست... انشاالله تا حول حوش ده یا بیست روز دیگه هم سعی میکنم یه مسافرت دیگه برم.....
نمیدونم شاید هم بقول شما تحلیلشون رو ما بلد نیستیم....
اما همه چیز علمی و ریاضیه ،و به سختی میشه به آدمهای آگاه دروغ گفت.
خوش باشی

ناهید سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ب.ظ http://www.nahidmis.blogfa.com

سلام
من این مطلبت رو خوندم.نمیدونم قبلا برات نظر گذاشتم یا نه.
حرفی هم نمیتونم بزنم.
امروز بابام یه شاگرد بار کش تو بازار دیده بود که ۱۵۰ تومن حقوق میگرفته و ۱۰۰ تومن کرایه خونه میداده.
فکر کنم این خودش نشانگر پیشرفت ایران تو همه صنایعه.
جنرال موتورز هم حریفشون نمیشه.

سلام
خوشحال میشم نظرات شما رو ببینم.
موارد از این دست زیاده و غیر قابل شمارش.....
خوش باشی

مهدی سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:23 ب.ظ

نیما جان !!!
ار اینکه دیر به دیر up می کنی و کمتر وقت مارو می گیری واقعاٌ ازت ممنونم.
در ضمن ms project به هیچ دردی نمی خوره ؛الکی تبلیغ نکن
باز یه کلاس رفتی جوگیر شدی؟
الان نرم افزارای بازرگانی تو بورسه !!! اگه می خوای شماره موبایل و آدرس mailش رو بهت بدم @!!

سلام مهدی جون
چه عجب نظر قابل انتشار گذاشتی....!!!!
اتفاقا خیلی هم خوبه....
کاملا درسته ...!!!! (چون شما داری MBA میخونی) شماره کی؟ایمیل کی؟چی؟
خوش باشی

ندا سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:09 ب.ظ http://hashtbehesht.blogsky.com/

سلام
راستش اونقدر درگیر کار هستم که فرصت نکردم
همکارم چند رو زبه خاطر باز گشایی مدارس مرخصی گرفته
بیچاره میخواست تنهایی بچش تو طول تابستون رو جبران کنه
منم گرفتار کارای خودم و اون بودم
اول ماه بود و حسابدارا این موقع گرفتارند
نویسنه کتاب رو از فایزه پرسیدم
تصمیم دارم کتابش رو بخونم
ممنونم که به یادم بودید

سلام
اول مهر با همه خاطرات شیرینش برای ما ،برای بعضی ها هم دردسر سازه.....
امیدوارم که خسته نباشی....
خوش باشی

مانی سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:46 ب.ظ http://darkdeception.persianblog.ir/

درود
این فیلم رو ندیدم ولی حتما میبینمشنگاه موشکافانه ات به موضوع نرخ سود عالی بود خیلی حال کردم.دست ما رو هم بگیر
بدرود

سلام مانی
بابا ماچاکریم....خجالتمون نده....
خوش باشی

محراب چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:12 ب.ظ http://00shabrang.blogfa.com




الهی ...
روا نــدار کــه پـنهـان مـا از پیــدای مـا نـاســتوده تـر بـاشد.

سلام
الهی آمین....

شیرین / بوس ماهی پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:05 ق.ظ http://boosmahi.blogfa.com

سلام
اینجا چه فرق کرده

بله من از مدرسه و دانشگاه بیزارم
اما درس خوندن رو دوس دارم تضاد غریبی است !
اما اینگونه ام !

ترغیب شدم کتاب راز را بخوانم
دوستی این کتاب را به من هدیه داده
اما نخوندمش
و با نوشته شما مشتاق خواندن شدم

سلام
خیلی خوشحالم که راغب شدین به خوندنش....اما فیلمش تاثیر گذارتره.
خوش باشی

زهرا جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ب.ظ http://mahdi-zahra.blogsky.com

سلام...

حرفاتون بهم دلگرمی داد...

ممنون...

سلام دوست خوبم
خواهش میکنم... از این بابت خیلی خوشحالم...
امیدوارم آخرین بارت نباشه که میای اینجا....
خوش باشی

ندا شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:05 ب.ظ http://hashtbehesht.blogsky.com/

سلام
امروز کتاب راز رو خریدم
اگه بشه از امشب یا فردا صبح حتما شروعش میکنم

سلام ندا خانوم
چقدر خوب ...اگه بتونی فیلمش رو هم گیر بیاری که عالیه...
خوش باشی

ایرج شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ب.ظ http://sootak.blogsky.com

سلام جالب بود شاد باشید

سلام ایرج جون
ممنونم....
ورودت رو به جامعه بزرگ وبلاگ نویسان تبریک میگم امیدوارم موفق باشی.
خوش باشی

luna یکشنبه 7 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:51 ب.ظ http://luna-lovely.blogsky.com

سلام
خسته نباشید...
قبول باشه طاعات و عباداتتون...
خدا رو شکر که آپیدید....
امیدوارم بار کاری کمتر بشه تا انشا الله فاصله ی زمانی پست ها کمتر بشه...
براتون آرزوی موفقیت وپیروزی می کنم..
التماس دعای مخصوص

سلام خانم لونا
متشکرم....
طاعات شما هم مقبول درگاه احدیت....
انشاالله....
منم همینطور
خوش باشی

صهبا دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:44 ق.ظ http://hoorshid.blogfa.com

سلام
ممنونم
چه حرف خوبی زده انیشتین
چون من تخیلم کلی قوی تر از دانشمه

سلام دوست خوبم
الکی که دانشمند نشده....
خوش باشی دانشمند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد