پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

یاد ایام.......

توفان فکری

هفته آینده قراره در مورد نقش توفان فکری (brain storming  ) در کارم یه کنفرانس بدم.هر چند که خودم کلاس آموزشی brain storming  رو تقریبا 2 هفته پیش به پایان رسوندم....و الان شدیدا در حال جمع و جور کردن مطلب در این مورد هستم و تازه باید برای کلاس کار هم که شده یه پاور پوینت هم براش بسازم....... نمیدونم که راجع به اون چقدر اطلاع دارین اما روشیه که بازدهی بسیار بالایی داره مخصوصا در جلسات کاری چون ناخوداگاه انسان رو به فعالیت وادار میکنه و موجب میشه که از خودش خلاقیت در وکنه... ظاهرا در دانشگاههای مشهور دنیا برای تدریس مطالب، اساتید از این روش هم استفاده میکنن که خیلی هم موفقیت آمیز بوده، برای اینکه اطلاعات بیشتری در این مورد بدست بیارین فقط کافیه که این اسم رو فارسی یا انگلیسی در گوگل سرچ کنید تا به دنیایی از اطلاعات وصل بشید مخصوصا به زبان انگلیسی....

این روزها لود کلاسهای آموزشی کاری من زیاده الان هم در حال طی کردن دوره" تجزیه و تحلیل مشکلات و تکنیکهای تصمیم گیری و تصمیم سازی " هستم. دوره فوق العاده ایه...... قبل از ما برای برخی از مدیران ارشد هم برگزار شده بود ،اما حیف که تعداد کمی از اونها از این کلاسها بطور کامل استفاده میکنن.

 مدرس دوره (brain storming  ) میگفت که از این دست جلسات زیاد در کشور ما استفاده نمیشه و فقط به مقدار کمی در مراکز تصمیم گیر اقتصادی کشور اون هم در سطح مدیران ارشد برگزار میشه... من هم به طعنه گفتم از این روش استفاده میشه و اقتصاد کشور اینجوریه....!!!! اون هم در پاسخ گفت مشکل اقتصاد ما یه شبه یا حتی دو سه ساله حل نمیشه.... البته خود مدرس دوره از مشاورین اقتصادی کشور هست و میگفت که به عنوان دبیر جلسه توی دو سه تا از این جلسات شرکت کرده.....

-----------------------------------------------------------------------

یاد ایام

یاد روزهایی میافتم که برای رفتن به مدرسه ساعت 6:30 صبح با صدای مادرم بیدار میشدم و بعدش یه صبحونه توپ شامل چای و پنیر یا کره مربا یا.... با نان محلی (تیری ).... و رادیو پدر هم روشنه و داره اخبار پخش میکنه....

هر چه زرق و برق زندگی بیشتر بشه روابط افراد کمتر و رو به سردی میره. تکنولوژی خوبه اما نه به قیمت از دست رفتن انسانیت و از هم پاشیدن روابط انسانی....گاهی وقتا نیازه که به گذشته رجوع کنیم و ساده و بی آلایش زندگی کنیم ،گاهی نیازه تلویزیون رو خاموش کنیم یا لپ تاپ و کامپیوتر مون رو شات داون بدیم و با پدر و مادر وخونوادمون حرف بزنیم. یا اینکه در سکوت  قدم بزنیم و آدامس توی دهنمون رو اونقدر باد کنیم تا بترکه و یه تیکه هاییش بچسبه به لب ولوچه و دماغمون...!!! یا دماغمون رو با گوشه آستین مون پاک کنیم!!!

هم اکنون از لحاظ علمی ثابت شده که خوابیدن روی زمین بسیار مفیده .... من مدتی بود صبحها که از خواب بیدار میشدم همچنان احساس خستگی میکردم..... اما وقتی روی زمین میخوابم اینجور نمیشم .... تجربه جالبیه....

چند روز پیش یکی از دوستانم در مورد سنت گرایی و بازگشت مطلبی رو از یه روزنامه خارجی نقل قول کرد ، چند سالیه که در غرب و کشورهای توسعه یافته به علت مشکلات فراوانی که در زمینه روحی و خانوادگی پیش اومده و عملا خانواده به معنای حقیقی خودش کمتر پیدا میشه ،نظریه جدیدی مطرح شده تحت عنوان بازگشت به سنتها به معنای احیای سنتها و سنت گرایی و جالب اینه که طرفداران زیادی هم پیدا کرده... و روند کلی حرکت غرب به این سمت پیش بینی شده، امیدوارم که ما از تجربیات تلخ غرب در ابن زمینه استفاده و راه صحیح رو انتخاب کنیم....

یادمون باشه که ما یه بار به دنیا میایم و یه بار هم از دنیا میریم ،و فرصت تجربه کردن خیلی چیزها رو نداریم. سنت همیشه بد نیست و مدرنیته هم همیشه خوب نیست......

خوش باشید

نظرات 14 + ارسال نظر
آرش دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ب.ظ http://www.mb.blogsky.com

سلام
وبتان عالیست.پر محتوا و پر بازدید.
اگر مایل به تبادل لینک هستید لینک مرا به این شکل
.:: همه چیز برای موبایل::.
ثبت کرده و به من اطلاع دهید ( از طریق ایمیل یا نظرات وبلاگم ) تا لینک شما را با هر اسمی که مایل باشید ثبت کنم.
متشکرم

ناهید دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:27 ب.ظ http://www.nahidmis.blogfa.com

همیشه با سنت موافق بودم و هستم.
خیلی ها هم از من به عنوان یه دختر سنتی نام میبرن.
ولی
بعضی چیزهای سنت رو هم قبول ندارم.انسان با پیشرفت زندست ولی احیای یکسری سنتها لذت بخشه.
مثلا من عاشق شرم و حیای سنتی دختر ایرونیم به جای این رابطه مدرن جدید.
شاید مسخره به نظر بیاد.و به نظر بعضیها امل بودن به حساب بیاد ولی من اینجوری بودن رو دوست دارم.
ولی سنت یه چیزهایی هم داره که با عقل امروزی جور در نمیاد و نباید حتی برای امتحان کردنش اون رو انجام داد.
مطلب جالبی بود.در مورد brain storming هم تا حالا چیزی نشنیده بودم.برام جالب بود.

سلام خانم ناهید
ممنون از حضورت....
منم تا حدود زیادی با شما موافقم....
خوش باشی

ایرج سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ق.ظ http://sootak.blogsky.com

سلام اولا شما خودت طوفانی
۲) ما مجردها رو زمین می خوابیم ولی متاهلها رو نمی دونم.


شاد باشید


سلام ایرج خان
خوبی؟
آقا زن و بچه اینجا رفت واومد دارن.....!!!!!
خوش باشی

نهال چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:12 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

سلام
نمینویسی نمینویسی مینویسی هم اینقده مینویسی !
منم این چند روزه اینقده از این مشاورهای کوفتی کردم که دیگه تحمل هیچ کاری و ندارم ...این میره اون میاد !اعتقاد ندارم بهشون اما باید انجامشون بدم ...

اصولا این زندگی مدرن همه چیزو می بلعه ..آرامش رو سنت رو چیزای خوب رو اونایی که خودمونم حتی فکر میکنم به درد نمیخورن ...اما بعش که گذشتی و به گذشته هات نظر انداختی میفهمی چه اتفاقاتی افتاده ...

سلام خانم نهال
خوبی؟
بله درسته....
من با مدرنیته مشکلی ندارم...اما خیلی اوقات سنت رو به خاطر آرامشش دوست دارم و خیلی مواقع هم ترجیح میدم.البته نقاط ضعف هم داره که ما با فکر میتونیم حلش کنیم یا نادیده بگیریمش.....
خوش باشی

ندا پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:14 ب.ظ http://hashtbehesht.blogsky.com/

سلام
یاد اون روزا به خیر
ما هم دور سفره صبحونه که مینشستیم رادیو روشن بود
......سال پیش در چنین روزی.... همیشه میرفت این جمله رو اعصاب من
ولی هیچ وقت پدری نبود که باش دور سفره بشینم

سلام خانم ندا
واقعا یادش بخیر.....
واقعا متاسفم اگه باعث ناراحتی شما شدم.....
خوش باشی

boyegandomoo شنبه 4 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام
عالی بود
برات ارزوی موفقیت دارم
و اینکه میشهبپرسم شما چه کاره هستی

سلام
خواهش میکنم....ممنونم
من توی مرکز کنترل یه کارخونه بزرگ کار میکنم....
خوش باشی

مریم شنبه 4 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:58 ب.ظ http://www.whoknows.blogfa.com

سلام نیما جان

نمیدونم چرا جدیدا اصلا حوصه وب و کلا نت رو ندارم

حس و حال آپ کردن هم ..نچ...حسش نمیاد !

ولی تو ماشاالله پر انرزی داری میری جلو

موفق باشی

سلام خانم مریم
خوبی؟
برای چی؟ اتفاقا منم گه گاهی همینجور میشم....
پیش میاد....
خوش باشی

زهرا دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ب.ظ http://sookootez.blogsky.com

و همیشه یادمون میره که فرصتمون داره تموم میشه!! حیف!!

خسته نباشی و موفق باشی!

سلام
متاسفانه همینطوره
خوش باشی

سیدمصطفی میرعبدالله سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ب.ظ http://SHALESABZ.BLOGFA.COM

سلام!

از هوای بهاری وبلاگت ریه هایم را پر کردم.ممنونم از این همه لحظه های قشنگ !

حالا تو نیز دست حوصله ات را بگیر و به میهمانی کلمات من بیا !

چشم روشنی لازم نیست نور چشمی من !

مهدی چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:01 ق.ظ

سلام
خوبی؟ وبلاگتون خیلی خوبه فقط اگه می شه وقتشو بیشتر کنین

سلام
بازم سر و کله ات پیدا شد... آقای با مزه....
خوش باشی

مانی پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام نیمای عزیز
ببخشید که نمی تونم مث قبل بهت سر بزنم ولی به یادت هستم.
باور می کنی بعضی وقتا به شما دوستای عزیز وبلاگی خیلی فکر می کنم هرکدوم محیط فکری جالبی دارید.مخصوصا نیما خان
مواظب خودت باش

سلام مانی جون
خوبی؟
چه خبرا؟ خوش میگذره که؟
بابا وبتو میخونم می دونم سرت شلوغه....درکت میکنم...
چاکریم دربست....
خوش باشی

مریم شنبه 11 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:03 ب.ظ http://www.whoknows.blogfa.com

سلام نیما

یه آپکی بعد از یه قرن رخ داده تو وبلاگم !!!!!!!!

•*..*• مهرنوش خانومی•*..*• چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ب.ظ http://tameshki.blogsky.com

سنت همیشه بد نیست و مدرنیته هم همیشه خوب نیست

۱۰۰٪ موافقم


بی معرفت شدی

به ما سر نمیزنی ؟

سلام
اومدم...
خوش باشی

ندا چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:41 ق.ظ http://hashtbehesht.blogsky.com/

سلام
میتونم یه گلایه داشته باشم
چرا هر کس نظر میده برات همینجا جواب میدی
خب بیا تو وب کسی که نظر داده اونجا جواب بده
نوشته هاش رو بخون و نظر بده
قطعا نظرات ارزنده ای داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد