پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

The secret

 

" تخیل مهمتر از دانش است. " ( انیشتین )

من چند روز پیش فیلم راز ( The secret ) رو دیدم ؛این فیلم مستند محصول کشور استرالیاست و بسیار جالب و تاثیر گذاره ،این فیلم قبلا از شبکه چهار در برنامه سینما ماوراء هم پخش شده ، و به اونهایی که این فیلم رو ندیدن شدیدا توصیه میکنم این فیلم رو تماشا کنن ،چون نوع نگاه شما به جهان و اتفاقات اطرافتون رو دستخوش تغییرات بنیادی خواهد کرد ،در بدبینانه ترین حالت من تصور نمیکنم که با این همه وقت که در زندگی ما تلف میشه 60 دقیقه وقت گذاشتن برای تماشای این فیلم ما رو خیلی متضرر کنه ،چه بسا که ممکنه زندگی ما تغییرات شگرفی پیدا کنه.البته در انتهای فیلم تفسیر اون توسط یک روانشناس معروف ایرانی هم هست که دیدن اون هم خالی از لطف نیست اما تماشای خود فیلم ،گویای همه چیزه .

دیدن این فیلم روی من و نوع نگاهم تاثیر مثبت داشته، هر چند که در ابتدا با اکراه شروع به تماشای اون کردم و به خاطر بازاری وکلیشه ای شدن موضوع موفقیت و مسایل فرا روانی و ارایه مطالب صد من یه غاز توسط به اصطلاح اساتید فن !!!! موفقیت در گوشه وکنار ایران ،اعتقادی سست به اینجور مسایل داشتم و تمایلی به دیدن این فیلم نداشتم.اما پس از پایان فیلم از اینکه حداقل وقتم تلف نشده خوشحال بودم.(الان دقیقا احساس اون زنی که میاد توی یه تبلیغ تلویزیونی ومیگه از موقعی که دارم از پودر لباسشویی تاژ استفاده میکنم ،لباسام تمیزن و لک روشون نمیمونه....!!!!! رو پیدا کردم) چون احساس میکنم خیلی تبلیغاتی حرف زدم !!!!!.

------------------------------------------------------------------------

*چند وقت پیش نمیدونم توی روزنامه خوندم یا از تلویزیون شنیدم که یکی از مسئولین ایران خودرو اعلام کرده بود که نرخ رشد ما با 12% رشد، از شرکت جنرال موتورز با نرخ رشد 9%، بیشتر بوده بنابراین ما موفقتر عمل کردیم...!!!!!!!  نکته اینجاست که این مساله کاملا وارونه جلوه داده شده !!! یعنی اعداد وارقام درسته اما یه نکته کنکوری داره اون هم اینه که :وقتی گفته میشه شرکت جنرال موتورز 9 % رشد داشته ؛و نرخ رشد هم بر اساس سود بانکی و تورم محاسبه میشه .و سود بانکی در امریکا حدود 3 % است ،در نتیجه جنرال موتورز سه برابر رشد  داشته در حالی که با نرخ سود بانکی 14 % در ایران ،ایران خودرو رشدی معادل 2%- (منفی دو درصد ) داشته...!!!!!!! این یعنی پسرفت ....

یا اینکه چندی پیش تلویزیون گزارشی تهیه کرده بود که قیمت بنزین در ترکیه 1800 تومنه و ببینید در ایران چقد ارزونه !!!! در حالی که گفته نمیشه که حداقل حقوق در ترکیه معادل 2500000 (دو میلیون و پانصد هزار تومان ) است ،در حالی که حداقل حقوق دریافتی در ایران حدود 200000 (دویست هزار تومان  ) . و با یه محاسبه ریاضی ساده  میشه همه چیز رو متوجه شد.

چقدر من باهوشم....!!! 

تا بعد

ms.project

کارگاه مربوط به ms.project  رو چند روز پیش به پایان رسوندم،حدود یک هفته طول کشید.workshop بسیار عالیی بود،این نرم افزار یه برنامه کنترل و مدیریت پروژه است.و دونستنش برای کسانی که به نوعی با صنعت و پروژهای کوچک و بزرگ در ارتباط هستن ضروری به نظر میرسه البته معمولا بچه های رشته صنایع ، عمران و مدیریت در کار با این نرم افزار باید حرفه ای باشن.استاد این دوره هم یکی ازفارغ التحصیلان دانشگاه شریف بود،با اینکه خیلی جوان بود اما به کارش تسلط کامل داشت.من هم نفر اول کلاس بودم و با نمره 99 از 100 این دوره رو طی کردم.....(بالاتر نبود...؟ .... نفر بعدی....).

دوستانم پس فردا دارن میرن طبیعت گردی و مقصدشون هم دریاچه گهر در ارتفاعات شهرستان درود در استان لرستان هست،میگن که اولا از نظر زیبایی جای بسیار رویایی و باورنکردنیه ،دوما حدود 5 ساعت پیاده روی داره .تازه میگن حتی توریست های خارجی اونجا زیاد پیدا میشه....قرار بود منم باهاشون برم اما متاسفانه نشد که بشه.......

----------------------------------------------------------------

***جدیدترین اخبار (امروز )

 

*اسراییل درصدد حمله به ایران از گرجستان

*قاچاق کالا از امارات به کردستان

اصفهان...نیوزویک

طاعت ار دست نیاید گنهی باید کرد........................... در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد

ما جاهایی رفتیم که هنوز برف بود اون هم توی مرداد ماه و دوستان من کلی از این موضوع تعجب کردن ولی برای من طبیعی بود چون بار اولم نبود که به چهارمحال وبختیاری سفر میکردم. آخه من هر سال تابستون به اتفاق خانواده به باغ خانوادگی مون در دل کوهستانهای زاگرس در چهارمحال و بختیاری سفر میکردم ،فقط امسال به خاطر مشغله کاری نتونستم برم که کلی هم از این بابت متاسف شدم .

خلاصه اینقدر از شبهای پر ستاره و زیبای کوهستان برای بچه ها تعریف کردم که همه به راهنمای تور گفتن مامیخوایم شب رو توی یکی از روستاهای اینجا بمونیم ،وصدای جیغ و داد بعضی از خانم ها در تایید این مسئله بلند شد ،اما راهنما پوز همه رو به خاک مالید و گفت به خاطر اینکه این موضوع از قبل برنامه ریزی نشده و طبعا امکانات کافی هم همراه مانیست این مسئله منتفیه و یکجانبه این پیشنهاد رو وتو کرد.من هم گفتم بابا اقتدار ،جذبه ، programmer (برنامه ریز ).

در سفر خانوادگی هر ساله ما به شهرکرد ،اصفهان هم حدود یکی دو هفته ای رو به خودش اختصاص میده ،به همین خاطر بازدید از اصفهان برای من تازگی نداشت اما جذابیت داشت .وخیلی هم لذت بخش بود.عالی قاپو ،نقش جهان ،باغ پرندگان و.... و در آخر شب هم برای صرف شام به سفره خانه سنتی معروف اصفهان رفتیم ،چلو کباب بختیاری(از نوع چرب و چیلی ) همراه با موسیقی زنده سنتی و کلی مخلفات زیبا و قد بلند در اطرافمون....!!!!

خلاصه این سفر کلی بهمون حال داد،جای شما خالی....

نکته کنکوری: توی سفر، انتخاب یه همسفر پایه و با حال در میزان خوش گذشتگی و حال کردن تاثیر فراوان دارد.

----------------------------------------------------

نیوزویک

هفته پیش ژورنال نیوزویک مقاله ای در مورد " مهاجرت شدید و بی سابقه متخصصین و قشر تحصیل کرده ایرانی به خارج از ایران منتشر کرده بود....و دلایل خاص خودش رو نوشته بود از جمله عدم شایسته سالاری و....."

که بهتره کاغذ بازی ،عدم توجه به قشر متخصص جامعه ، عزل ونصب گروهی وباندی برخی از مدیران و...را هم اضافه کنیم.

چند روز پیش BBC گزارشی به مناسبت" یکصد سالگی نفت در ایران پخش کرد و گفت با اینکه 40 سال بیشتر از کشف نفت در نروژ نمیگذره اما شرکت بزرگ و بین المللی مانند استات اویل در اونجا شکل گرفته اما امسال در یکصدمین سال کشف نفت در ایران هنوز هیچ شرکت بزرگ و بین المللی در این حد بوجود نیامده...البته این شبکه علت این موضوع رو در اقتصاد بیمار ودولتی ایران عنوان کرده وگفته که اقتصاد ایران اجازه پیشرفت تا این سطح رو به شرکتهای خصوصی نمیده...."

البته فکر میکنم بی انصافی باشه اگه موضوع تحریم ها  که یه مسئله اساسی هست رو نادیده بگیریم....

نقل قول این مطالب به معنی تایید همه اونها نیست....

تا بعد......