پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

جشن اسفندگان

 29 بهمن جشن اسفندگان ، جشن عشاق  بر همگان  مبارک.....

در زیر بخشی از ایمیل یکی از دوستانم  که چند روز پیش به دستم رسید رو براتون میذارم البته خودم  هم باهاش موافقم :

"باز هم یکی دیگر از جشنهای ایرانمان فرا میرسد، بدون اینکه شاهد جشنی باشیم و صد افسوس که حتی نام بسیاری از این جشنها برای ما نا آشنا بنظر می آید.....

نیاکان ما در پنجم اسفند ماه (29 بهمن در تقویم امروز ما) جشنی بنام جشن اسفندگان بر پا می کردند که غربیها به تقلید از آن  ولنتاین بر پا می کنند و من ایرانی نام ولنتاین را خوب می دانم اما نام سپنته آرمیتی را بار اول است که می شنوم ؛ من ایرانی مهرگان را نمیشناسم ولی عربها با دیدن شکوه جشن مهرگان که توسط  نیاکانمان برپا میشده آن را همه ساله با نام مهرجان بر پا میکنند ... در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، روزی موسوم به روز عشق بوده است. در تقویم جدید ایرانی این روز برابر است با" 29 "  بهمن، یعنی تنها  "   3 " روز پس از روز والنتاین. این روز سپندارمذگان یا «اسفندارمذگان» یا "اسفندگان" نام داشته است. سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌‌کردند. اخیرا گروهی از دوستداران فرهنگ ایرانی پیشنهاد کرده اند که به منظور حفظ فرهنگ ایرانی سپندارمذگان بجای والنتاین به عنوان روز عشق گرامی داشته شود. این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتاین به صورت ناشناس انجام می‌شود.

بیایید آیین ایرانی و شور و شادی را به میهن اهوراییمان بازگردانیم.

 

 

توی هفته پیش اتفاق خاصی واسم نیفتاد که قابل عرض باشه  !!! فقط سعی کردم که به قول خودم مبنی بر اینکه هفته ای یک بار آپ کنم  عمل کنم !!

گذشت زمان برای آنان که در انتظارند بسیار کند

برای آنان که می هراسند بسیار تند

برای کسانی که زانوی غم به بغل میگیرند بسیار طولانی

و برای کسانی که سرخوشند بسیار کوتاه است

اما.......

برای کسانی که عشق می ورزند ..آغاز و پایانی نیست و

زمان تا ابدیت ادامه دارد  .

ویلیام شکسپیر

به نظر من زندگی اونقد  ارزش نداره که آدم  عشق نورزه  یا از بارش بارون لذت نبره  ...... " نیما " !!!!!!

هوع ...هوع....هوع ....!!! خودم   از خودم  حالم بهم خورد...... چه برسه به شما  !!

 

 

آقای رییس جمهور

بالاخره وقت کردم که آپ کنم !! نیست من سرم خیلی شلوغه!!!!! بیشین بیینم با ،حال ناریم !!!!.............

دیروز روز کاری سختی بود، آخه ترانسفر لاین بین یکی از کریستالیزورها مسدود شده بود و ما برای حل مشکل مجبور شدیم که کارخونه رو برای مدت 4 ساعت shut down  بدیم و عملا" از گردونه تولید خارج بشیم . ودر تمام طول شب تلاش کردیم که مشکل رو با توجه به فورسی که روی ما بود حل کنیم ،به این معنی که 8 ساعت تمام بدون اینکه تکون بخورم پشت مانیتورهای مرکز کنترل مشغول کنترل شرایط بودم و فقط یادم میاد که توی این مدت دو بار واسه wc پا شدم اون هم  هر بار به مدت 3 دقیقه !!! خودمم نمی دونم چطور توی این 3 دقیقه خودمو جمع و جور کردم!!!!!

بالاخره در ساعت 4 صبح  موفق شدیم  در مرحله تولید قرار بگیریم. وشاخ غول رو بشکونیم !!!!!

 

-----------------------------------------------------------

 

یکی از دوستانم  که توی یه شرکت بزرگ پتروشیمی  دیگه کار میکنه بهم گفت که آقای رئیس جمهور امروز یا فردا برای افتتاح کارخونه شون به اونجا میره.وادامه داد که به همین خاطر حسابی همه جا رو تر و تمیز کردن و کلی هم به کارکنانش حال دادن !!! ازم پرسید: چرا وقتی کسی میاد همه به تکاپو میافتن و کارای نیمه تمام رو که 6 ماه طول کشیده توی دو روز تموم میکنن؟ چرا همه مدیرانی که در تمام طول سال شاید یکی ،دو بار بیشتر دیده نشن به خاطر اینکه پروازی هستن ،این روزها اونقد می بینی شون که حالت به هم میخوره !!!؟؟چرا در تمام طول سال نباید اینجوری باشه ؟چرا اینقد اموال بیت المال حیف و میل میشه و کسی خبردار نمیشه ؟ و هزاران چرای دیگه .....

و من در جوابش فقط گفتم : اگه این کارا  رو نکنیم که بهمون نمیگن جهان سومی !!!!

 

-----------------------------------------------------------

 

من از این به بعد تمام تلاش خودم رو بکار می بندم که هفته ای یک بار آپ کنم!!!!

نمی دونم چرا دماغم دراز شد ؟!!!!!!

 

پول

این روزها هوا نسبت به یکی دو هفته پیش بهتر شده منظورم اینه که سرمای هوا کاهش پیدا کرده،حداقل اینطوری احساس می کنم.
هفته پیش به سفر خودم پایان دادم و برگشتم شهرستان ،تا دوباره روز از نو و روزی از نو....... و یک برگ دیگه به صفحه خاطراتم اضافه شد. هر چند که درون هر روز یه خاطره نهفته است.خوب یا بد.....
امروز به یه سایت جالب سر زدم که بد نیست شما هم یه سر بزنین.این سایت در مورد اینه که شما میزان حقوق سالیانه تون رو به دلار یا یورو یا.... وارد میکنین و به شما میگه که چندمین مرد یا زن پولدار جهان هستین !!!!
من" 833،124،939 " پولدار دنیا هستم و جزء" 13 % " پولدار اول دنیا هستم !!! حقیقتا خودم حال کردم ونمی دونستم که اینقده پولدارم !!!!!!!!!
آدرسش اینه:www.globalrichlist.com برین حال کنین !! اگه دوست داشتین نتیجه رو واسه من هم بذارین.خوشحال میشم.شاید تو پست بعدی گذاشتمشون.
یه سایت دیگه هم هست که واسه دانلود خط نستعلیق ، این هم جالبه . من که دانلود کردم و دارم حالشو می برم !!!!


گفتمش با غم هجران چه کنم ؟ گفت :بسوز گفتمش چاره این درد بگو ! گفت : بساز .....


----------------------------------------------------------
هفته پیش نوت بوکم ویروسی شد،از بس همه چشش زدن !!!! خلاصه مجبور شدم بطور کامل فرمتش کنم.الان خدا رو شکر حالش خوبه !!! یه آنتی ویروس کاسپراسکای هم روش نصبیدم .
این روزها اتفاقات خیلی با حالی واسم افتاده که ترجیح میدم بعدا بگم.
تا بعد.................