پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

روز بزرگ

امروز روز بسیار بزرگیه ،روزی که 25سال پیش جهان در انتظار اون بود.روزی که دنیا رو تکون داد. روزی که من متولد شدم !!!!!!!

به طرز فاجعه آمیزی خودم رو تحویل گرفتم .کسی نیست که تحویل بگیره دیگه !!!

 متن زیر دقیقا خصوصیات من رو نوشته ،وقتی یکی از دوستام اینو بهم داد یه کم تعجب کردم !

تولدم مبارک !!!!!!!!

 

 

امروز با خبر شدم که طرح هایی  رو که یکی،دو هفته پیش ارایه کرده بودم پس از بررسی های اداره مهندسی ،جهت اجرا در اختیار اداره اینسترومنت قرار داده شده و امروز داشتن  اجراشون می کردن.

 

 

متولد آذر ماه عاشق پیاده روی و پیک نیک است

متولدین آذر ماه برای ارضای خواسته های خود ، به دنبال یادآوری های مداوم هستند . به آنها آزادی کامل دهید و هرگز مانع پیشرفت و موفقیت شان نشوید . آن ها از پیاده روی های طولانی در کنار ساحل و مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی لذت می برند . آنها از سفرهای کوتاه و پیک نیکی لذت می برند و مایلند تعطیلات آخر هفته شان را خارج از شهر سپری کنند . آنها از افراد سرزنده ، پرتحرک ، شاد و پرشور خوششان می آ ید اگر در کنارشان حالت غمگین و دل مُرده به خود بگیرید ، در واقع به دست خود آنها را فراری داده اید . آنها از سربه سر گذاشتن با دیگران لذت می برند و اهل لطیفه گویی و مزاح هستند ، پس شما هم این ویژگی ها را در خود تقویت نمایید هرگز اشتباهات و خطاهایشان را به خودشان گوشزد نکنید و گرنه به شدت آزرده خاطر و دلخور می شوند . آنها از فضا های کوچک ، محدود و سربسته بدشان می آید . هرگز آنها را با عجله و شتاب زده وادار به انجام کاری نکنید ،آنها برای انجام هر کاری به زمان نیاز دارند و بایستی با آرامش خاطر کامل هر کاری را صورت دهند.

 

تا پست بعدی بای

از هویت تا آبادان

بعد از مدتها با بچه ها داشتیم بحث غیر کاری می کردیم،راجع به اینکه متاسفانه خیلی از جوونای مااز هویت فرهنگی وتاریخی خودشون اطلاعی ندارن و به همین دلیله که بادی به هرجهت هستن به نظرمن تقصیر به گردن نهادهایی هست که مدیریت فرهنگی کشور روعهده دار هستن متاسفانه خیلی ضعیف عمل کردن و می کنن !! و همین باعث شده که وضعیت فرهنگی کشور شیر تو شیر بشه و هر ناهنجاری به راحتی تبدیل به هنجار جامعه ما بشه !! چرا ؟

به نظر من چون جوونای ما حرفی برای گفتن ندارن ،چون چیزی ندارن که بهش افتخار کنن!! یعنی دارن ولی بهشون معرفی نشده والگو سازی نشده .به همین خاطر با یه برنامه 45 دقیقه ای تلویزیونی نظرشون 180 درجه عوض میشه حتی نوع حرف زدن و نوع لباس پوشیدن شون !!!!

ما چقدر از خودمون میدونیم ؟

ما با شناخت پیدا کردن میتونیم راه و روش موفقیت و ماندگاری رو پیدا کنیم. تا هم خودمون یه آدم موفق باشیم وهم احساس پوچی نکنیم و هم احساس ارزش و اعتبار کنیم چرا که احساس ارزش واعتبار خودش نیمی از موفقیته ! که از اون به عزت نفس تعبیر میشه .

باور کنین اینا همش نظرات شخصی خودمه و از جایی کپی برداری نشده.

خوب وقتشه که از روی منبر بیام پایین !!!فکر کنم میتونم به خودم امیدوار باشم !!!!!!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

چند روز پیش رفته بودم آبادان،شهر جالبیه،مردم خیلی اکتیوی داره . بعد از ظهرها توی خیابون امیری جای سوزن انداختن نیست ،توی خیابونا که قدم بزنی هنوز می تونی آثار تیر و ترکش رو روی دیوارها ببینی ولی خوب خیلی کمرنگ شده. اونجا تیپ های مختلفی رو می بینی،البته خبری از عینک ریبون و دمپایی ابری نیست  !!!!! ولی تا دلت بخواد چاخان میکنن و خالی می بندن،هنوز این خصیصه رو از دست ندادن!!! (شوخی کردم)

توی این فصل سال هواش بسیار عالیه وحال میده بری کنار دریا و ساعتها دریا رو تماشا کنی و منتظر غروب آفتاب بمونی . بسیار ،بسیار رمانتیک !!!!

 

 

 

از دیروز کار روی یکی از پروژه ها رو شروع کردم و امروز هم حدود دو ساعت با یکی ازبچه های اینسترومنت درموردش صحبت کردم واطلاعات خوبی بدست اوردم و قراره که هفته آینده در صورتی که از لحاظ بیسیکال به یه نتیجه مثبت رسیدیم ،راه اندازی آزمایشی رو انجام بدیم.

امروز خیلی حالم گرفته بود نمی دونم چرا ؟ چند وقتیه که احساس غم انگیزی دارم !!!

تا بعد......

دیزاینر !!!!!

٭ کار خودت را بخوبی بفهم و آن را بجا آور و مانند یک قهرمان خود را به آن کار مشغول کن ."کارلایل، نویسنده "

 

امروز سه تا طرح ارایه کردم که رییسم بشدت از اونها استقبال کرد وخیلی هم خوشش اومد،جرقه این طرح ها زمانی زده شد که یه اتفاقی توی سیستم افتاد و من برای حل دایم این مشکل این طرحها رو ارایه کردم. و در انتهای طرحها علاوه بر اسم خودم اسم رییسم رو هم نوشتم.( البته برای پاچه خواری نبود !! مطمین باشین!!)

این طرحها برای اجراء به اداره مهندسی فرستاده شد وطبق بررسی های اقتصادی چندین هزار دلارصرفه جویی اقتصادی خواهد داشت.البته مقدار دقیق پس بررسی اداره مهندسی اعلام میشه،شایدخداخواست و پاداشی هم به ما دادن !

هفته گذشته هم کار بر روی چهار تا پروژه ی مرتبط با هم رو به رییسم پیشنهاد کرد6م و ازش خواستم که کار روی این پروژه ها رو با توجه به اینکه کسی در موردشون کار نکرده واین پروژه ها مسکوت گذاشته شده رو به من واگذار کنه. اتفاقا ایشون خیلی خوشحال شد و منو هم تشویق کرد.

کار روی این پروژه ها حداقل سه ماه بصورت پیوسته طول میکشه و می خوام این کارو توی اوقات فراغتم انجام بدم ،امیدوارم که به نتیجه بده ! البته هنوز شروع نکردم،شاید توی چند روز آینده شروع کنم.

توی چند روز اخیر دارم به این فکر میکنم که لپ تاپ بخرم یا به سفر مالزی برم ،چون پول برای هر دوتاش ندارم و از طرفی هم به سفر نیاز دارم هم به لپ تاپ !!و هر چی فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم وتفکرات من همچنان ادامه داره !! آخه دوستم هماهنگی های لازم برای سفر در ماه ژانویه رو انجام داده، اما من دچار تردید شدم و نمی دونم چیکار کنم !! پیشنهاد شما چیه ؟

 

 

 

ازدواج

مطلبی رو توی یه روزنامه انگلیسی زبان چاپ هند خوندم که شنیدنش برای شما هم خالی از لطف نیست:

تصویری از مراسم ازدواج یک هندو  با یک سگ رو به چاپ رسونده بود و در توضیحش نوشته بود که هندو ها (یکی از اقوام ساکن در هند ) برای اینکه گناه هانشان بخشیده بشه حتما باید با یک حیوان ازدواج کنن !!!!!! و کاملا هم به این موضوع ایمان دارند !!!

من برای تایید یا تکذیب،این مطلب رو برای یکی از دوستان هندیم  با ایمیل ارسال کردم وازش توضیح خواستم که اتفاقا این موضوع رو تایید کرد و اون رو خیلی طبیعی جلوه داد و  گفت که این چیزا برامون  اونقد قابل توجه نیست. البته خودش به این موضوع اعتقاد نداشت چون بودایی بود.و حتی گفت که یکی ازدخترهای همسایه با یه الاغ ازدواج کرد !!!! جالبه نه ؟

و معیارشون هم برای انتخاب یه حیوان مناسب این بود که بیشتر حیوانی رو انتخاب میکردن که در طول زندگی شون بیشتر  اذیتش کرده  بودن ( تا بتونن به این وسیله بهش محبت کنن ) و یا اینکه بیشتر دوسش داشته باشن!!!

و حالا ازدواج با یه سوسک رو تصور کنین !!!!!!!!!!

سی یو

ترانسمیتر

به هرمذهب که هستی،باش نیکوکار و بخشنده                که کفر و نیکخویی به زاسلام است و بدخویی

 

توی این چندروزسرم خیلی شلوغ بود،اوضاع کارخونه خیلی مناسب نبودتوی قسمت کریستالیزوزهامشکل

ایجاد شده بود.چند وقتیه که کیت لول ترانسمیتر(level transmitter) یکی از کریستالیزورهاخراب شده و ما

در اتاق کنترل حجم واقعی مخزن رو نداریم وحدسی کنترل میکنیم یعنی بر اساس دما.فشار حدس میزنیم

که الان حجم محتویات چقدره !! این هم از نبوغ ایرانی !!!!

البته از اونجایی که ما در تحریم بسرمی بریم واین قطعه هم جزءموارد تحریم محسوب میشه وبه مافروخته

نمی شه به همین دلیل مجبوریم از بازار سیا تهیه کنیم. اون هم از نوع چینی !!!

من الان به این نتیجه رسیدم که تا آدم مجبور نشه نمی تونه موفق بشه.این لول ترانسمیتر با اشعه رادیو

اکتیو کار میکنه وما تا قبل ازاین فکر نمی کردیم که بشه اینجوری کنترل کرد ولی این کارو کردیم هر چند که

زحمت زیادی داره ولی چندهفته اس که داریم این کارو میکنیم وتعجب طراح ژاپنی رو برانگیخته!! به طوری

که چشمای بادومیش,گرد شده.

البته از صددرصد تجهیزات ما در اینجا نود ونه درصد شامل تحریمه!!! خیلی خوبه نه ؟

اما ما هم پلتیک زدیم وتجهیزات رو بایه کمی دردسر و چندبرابر قیمت واقعی از بازارسیا تهیه میکنیم.واینکه

همه می گن تحریمها بی اثره به خاطر همین موضوعه!!!!

 

 

 

هشدار

یکی دو هفته پیش یه ایمیل از یکی از دوستان بدستم رسید وبا توجه به مهم بودن خبرش, من این ایمیل رو برای تمام دوستانم فرستادم و گفتم که اینجا هم بذارم, بد نیست شما هم بدونید:

 

"این روزها مسِله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ هست پس زمان خوبیه که این مطلب را بخوانید:
بله بحث آینه های دو طرفه. بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام یا دستشویی هستید فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض عموم می گذارند. پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمِن شوید!!
اما چطور؟؟؟؟؟
قبل از هرکاری از تست انگشت اسفاده کنید:
انگشت خودرا روی آینه قرارداده. اگر بین انگشت شما و تصویر آن یک فاصله ای باشداین آینه واقعی است اگر انگشت شما به تصویرش چسبیده باشد.این آینه دو طرفه است و فردی دارد شما را مشاهده می کند. دلیل :
چون در آینه واقعی لایه جیوه در پشت شیشه است ولی در آینه های دو طرفه لایه جیوه در روی سطح شیشه است.
از همه شما دوست های خوبم خواهش میکنم این موضوع رو برای دوستان خودتون مطرح کنید."

*احتیاط شرط عقل است.*

تا پست بعدی بای