پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

از هویت تا آبادان

بعد از مدتها با بچه ها داشتیم بحث غیر کاری می کردیم،راجع به اینکه متاسفانه خیلی از جوونای مااز هویت فرهنگی وتاریخی خودشون اطلاعی ندارن و به همین دلیله که بادی به هرجهت هستن به نظرمن تقصیر به گردن نهادهایی هست که مدیریت فرهنگی کشور روعهده دار هستن متاسفانه خیلی ضعیف عمل کردن و می کنن !! و همین باعث شده که وضعیت فرهنگی کشور شیر تو شیر بشه و هر ناهنجاری به راحتی تبدیل به هنجار جامعه ما بشه !! چرا ؟

به نظر من چون جوونای ما حرفی برای گفتن ندارن ،چون چیزی ندارن که بهش افتخار کنن!! یعنی دارن ولی بهشون معرفی نشده والگو سازی نشده .به همین خاطر با یه برنامه 45 دقیقه ای تلویزیونی نظرشون 180 درجه عوض میشه حتی نوع حرف زدن و نوع لباس پوشیدن شون !!!!

ما چقدر از خودمون میدونیم ؟

ما با شناخت پیدا کردن میتونیم راه و روش موفقیت و ماندگاری رو پیدا کنیم. تا هم خودمون یه آدم موفق باشیم وهم احساس پوچی نکنیم و هم احساس ارزش و اعتبار کنیم چرا که احساس ارزش واعتبار خودش نیمی از موفقیته ! که از اون به عزت نفس تعبیر میشه .

باور کنین اینا همش نظرات شخصی خودمه و از جایی کپی برداری نشده.

خوب وقتشه که از روی منبر بیام پایین !!!فکر کنم میتونم به خودم امیدوار باشم !!!!!!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

چند روز پیش رفته بودم آبادان،شهر جالبیه،مردم خیلی اکتیوی داره . بعد از ظهرها توی خیابون امیری جای سوزن انداختن نیست ،توی خیابونا که قدم بزنی هنوز می تونی آثار تیر و ترکش رو روی دیوارها ببینی ولی خوب خیلی کمرنگ شده. اونجا تیپ های مختلفی رو می بینی،البته خبری از عینک ریبون و دمپایی ابری نیست  !!!!! ولی تا دلت بخواد چاخان میکنن و خالی می بندن،هنوز این خصیصه رو از دست ندادن!!! (شوخی کردم)

توی این فصل سال هواش بسیار عالیه وحال میده بری کنار دریا و ساعتها دریا رو تماشا کنی و منتظر غروب آفتاب بمونی . بسیار ،بسیار رمانتیک !!!!

 

 

 

از دیروز کار روی یکی از پروژه ها رو شروع کردم و امروز هم حدود دو ساعت با یکی ازبچه های اینسترومنت درموردش صحبت کردم واطلاعات خوبی بدست اوردم و قراره که هفته آینده در صورتی که از لحاظ بیسیکال به یه نتیجه مثبت رسیدیم ،راه اندازی آزمایشی رو انجام بدیم.

امروز خیلی حالم گرفته بود نمی دونم چرا ؟ چند وقتیه که احساس غم انگیزی دارم !!!

تا بعد......

نظرات 17 + ارسال نظر
دختر بختیاری سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:57 ق.ظ http://una.blogfa.com

سلام
در مورد قسمت اول با شما موافقم
اکثرا خیلی زود تحت تاثیر قرار میگیرن و
از هویت خودشون فاصله میگیرن
تو که رفتی کنار دریا برا چی حالت گرفته ؟
موفق باشی

سلام
اتفاقا کنار دریا بدترش کرد !!!
غروب پاییزه دلم غم انگیزه !!!!
خوش باشی

مانی سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:43 ق.ظ http://darkdeception.persianblog.ir/

درود
بالا خره به روز شدی.خیلی منتظرت بودما.
اخه عزیز ما رو نا اگاه نگه داشتن.خوب چیکار کنیم.
تا حالا تو چند برنامه تلویزیونی در مورد کورش یا داریوش کبیر صحبت شده؟اگرم شده به قصد تخریب بوده
جریان اینکه دیر وقت می خوابم تفاوت ۱۱ ساعتی اینجا با ایرانه هنوز بدنم بعد این همه مدت عادت نکرده.
بدرود

درود و دو صد بدرود
آخه نیست سرم خیلی شلوغه !!
البته تقصیر خود ما ها هم هست ،چند جلد کتاب خوندیم ؟چقدر در جهت پیدا کردن هویت خودمون تلاش کردیم؟ما فقط دست رو دست گذاشتیم تا دیگران به ما هویت بدن !! آیا اینطور نیست ؟
خوش باشی

نهال سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:43 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

سلام
به به مسافرتم که میری ...آبادان شندیم توی این فصل عالیه ....خالی بندی اونها که عالیه یه همکلاسی داشتم جات خالی عین این آقای دوم که تو چهار خونه هست خالی میبست اما با لهجه ی آبادانی !
این مبنری که رقتی خیلی خوب بود ...اما دیگه از این کارا نکن! ...

سلام
از خودم شنیدی !! درسته .
چشم دیگه تکرار نمیشه.
خوش باشی

مهدیه چهارشنبه 21 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:46 ق.ظ http://mahdiyelove.persianblog.ir

سلام
خوبی؟
آخی.... چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا حالت غم انگیزه؟؟؟
اشکالی نداره... آدما گاهی وقتا همینطوری میشن...
غصه نخور؛ خوب میشی...
در مورد بحث اولت....
اونجا که گفتی جوونا حرفی برای گفتن ندارن...
چرا دارن...
حرف برای گفتن زیاد دارن... اما بهشون میدون داده نمیشه که بگن! اگرم میگن... کو گوش شنوا....!!!!!!!
این که حزب بادن که صددرصد باهاش موافقم...!
چقدر حرف زدم...
راستی لینک کردم
فعلاً خدانگهدار

سلام
ممنونم.
خودمم نمی دونم چرا !!
خوب اینم یه نظره دیگه !!
خوش باشی

یلدا چهارشنبه 21 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:38 ب.ظ http://www.ashke-bi-seda.blogfa.com

سلام اقا نیما
حاله شما ؟
چه جالب منم دقیقا چند وقتیه گرفته ام . حوصله خودمم ندارم . الکی الکی دلشوره می گیرم . نمی دونم چرا اینجور شدم . البته یه جورایی هم به خاطر حجم زیاد درسامه ولی علت اصلیشو نمی دونم . به هر حال امیدوارم از این حال و هوا در بیای چون دارم تجربش می کنم می دونم که حس خوبی نیست و گاهی اوقات خیلی خطرناک می شه . سعی کن زیاد تنها نشی و خودتو به یه چیزی مشغول کن .
فعلا....

سلام
به چی مثلا ؟
خوش باشی

هیرودیا چهارشنبه 21 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:58 ب.ظ http://mysanctum.persianblog.ir

مشکل اینه که جامعه ی ما در امر فرهنگ سازی بسیار بسیار ضعیفه! البته با برنامه ریزی قبلی!
.
راستی نیما!
یکی از اون آبادانی ها که واست خالی بستُمن بودم!!!یادته آیا؟

سلام
نه یادم نیست ! راهنمایی کن !!!
خوش باشی

کامبیز پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:05 ق.ظ http://kambiz-64.blogsky.com

سلام
حال شما؟
با شما در مورد جوونا موافقم. واقعا که حزب بادن. البته همینطور که خودتون اشاره کردین تقصیرشون هم نیست.
راستی من دوباره شروع کردم. خوشحال میشم بهم سر بزنید
فعلا...

مهدیه پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:04 ق.ظ http://mahdiyelove.persianblog.ir

سلام
خوبی؟
جوابت ایمیلت رو دادم...
فعلاً خدانگهدار

خودم پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام.
صفحه اول گذرنامه رو با کیفیت خوب دوباره بفرست سیم با ایمیل.

مانی پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:03 ب.ظ http://darkdeception.persianblog.ir/

نیما جون خوبی
از این خوشم میاد که هر چی تو دلت هست رو می گی.
اونم به جون مانی فقط عکس گرفتیم .خودت می دونی که اینجا روابط ۴رچوب خودشو داره

سلام
ای ناقلا !!!!
خوش باشی

مریم پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:37 ب.ظ http://maryami.blogsky.com

سلام نیمای عزیز
در مورد قسمت اول خیلی باهات موافقم شدیدا موافقم!
خیلی حرفا روی زبونم هست اما نمیتونم بگم چون برای کسانی که توجه و دقت به اصالت و فرهنگ و تاریخ خودشون دارن سخته در مورد وجود خودشون تفکر کنن تا با معجزه هایی روبرو بشن!
آبادان نرفتم اما همیشه توی ذهنم یه جای گرم گرم به اسم آبادان هست با کارون! (شاید یه آبادانی پیدا بشه از اینکه گفتی خالی بندی ناراحت بشه حتی شوخی شوخی)
امیدوارم احساس غم انگیزت زودتر تموم بشه و جاشو به شادی ونشاط بده تو که آدم اکتیوی هستی فکر نکنم زیاد اجازه ی پایدار شدن غم رو تو وجودت بدی...
راستی یادت باشه خبرم نکردی خودم دیدم در بازه اومدم تو.....!

سلام
دقیقا حق با توئه .
شدیدا شرمنده ام.
خوش باشی

مریم جمعه 23 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:30 ب.ظ http://maryami.blogsky.com

ممنون از لطفی که داری
من از زبون آبادانی ها حرف زدم اصلا جنوبی نیستم!!

سلام
آهان از اون لحاظ !!!!!!
خوش باشی

مهین جمعه 23 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:32 ب.ظ http://happyone.blogfa.com

نیما جان سلام

وب لاگ متفاوتی دارین.. واسه من که بچگی ام را در آبادان بودم خواندن این مطلبت جذابیت داره ا ما به خدا بچه های ماهی داره این شهر.. اگه یه مدت باهاشون بپری متوجه منظورم میشی ..
من شما را می لینکم دوست عزیز
اگه فرصت کردین به صفحه من هم که غار تنهایی هایم به حساب می آید سر بزنین.
با مهر و نور
مهین

سلام
ممنون هز حضور گرمتون.
من چند تا دوست آبادانی دارم.خیلی هم دوسشون دارم.این فقط یه شوخی بود!!!!
حتما میام.
خوش باشی

ماهی خانوم جمعه 23 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:39 ب.ظ http://mahinameh.blogsky.com

سلام نیما جان
ممنونم که به من سرزدی
راستش اوضاع اصفهان خیلی وحشتناکه فعلا
همه ترسیدیم...
تو هم که حسابی مارکوپولو شدی واسه خودت
شاد باشی نیمای عزیزم

مانی جمعه 23 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ب.ظ http://darkdeception.persianblog.ir/

درود
کجایی نیما .چرا اپ نمی کنی .بابا یه لشکر منتظر اپت هستنا.
بدرود

سلام مانی جان
بابا شرمنده نکن !!!
لطف داری.انشا الله بزودی.
خوش باشی

کیارش- از سرزمین پنج خورشید دوشنبه 26 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:31 ب.ظ http://5sunland.persianblog.ir

درود نیما
ما هم دل نگرانی تو ی پروژه را سر قلم و کلمات خالی
می کنیم.کاش اروند هم دریا بود.

کسی که مرزش با شما دوتا ball valwe 1/2 است.

کامبیز جمعه 30 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:35 ب.ظ http://kambiz-64.blogsky.com


سلام آقا نیما
حالتون خوبه؟
عید قربان و شب یلدا رو بهتون تبریک میگم.
ما که امروز یه گوسفند یا به قول بابابزرگم «گوسند» کله پا کردیم. بیچاره چه فریادی میزد!
روز عید ما مصادف شد با روز مرگ اون.

آپ کردم. خوشحال میشم اگه سر بزنین.
نمی دونم چرا قسمت نظردهی بالا باز نمی شه به همین خاطر اینجا برات کامنت گذاشتم.
موفق و پیروز باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد