پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

پا پتی

زندگی،تکثیر ثروتی به نام محبت است.

اوکراین

سفر این ماه من به اوکراین،به دلایل شخصی وسرمای شدید هوا کنسل شد، قرار بود که 25 نوامبر به

مقصد کیف (kive ) پرواز کنم.توی برنامه ام سفر به شهر کراسنوگراد (krasnograd) هم بودچون شنیده

بودم که شهر قشنگیه . واقعا حیف شد.

دیروز بعد از اینکه از سر کار برگشتم اول رفتم درمانگاه هم به خاطر مچ دستم و هم چشام ، چون مچ

دستم چند وقتیه درد میکنه وچشام هم وقت مطالعه درد میگیره !

خانم دکتر، بهم گفت هر دوتاش به خاطر کار زیاد با کامپیوتره وبرای مچم گفت که باید حتما از مچ بند استفاده کنم و برای چشام هم منو به متخصص معرفی کرد .

بعد از اونجا،رفتم خوابگاه ایرج اینا،تا یه سری بهش بزنم،کلی باهم حرف زدیم.بعدهم لپ تاپش رو روشن

کرد ویه فیلم جالب به نام "دور اروپا" رو با هم دیدیم،خیلی قشنگ بودوخنده دار ،حسابی اروپایی ها رو مسخره کرده بودن !! انگلیسی ها رو آدمهای بسیار خشن وفرانسوی ها رو همجنس باز و هلندی ها رو

هوسباز و اروپای جنوب شرقی مثل اسلونی رو بسیار فقیر نشون داده بود." میسکوزی"

 

 

 

گفتگو با خدا

در رؤیاهایم دیدم که با خدا گفتگو می کنم،خدا پرسید پس تو می خواهی بامن گفتگو کنی؟من درپاسخ گفتم :اگر وقت دارید،خدا خندید و گفت:

"وقت من بینهایت است "

پرسیدم چه چیز بشر شما را سخت متعجب می سازد؟ خدا پاسخ داد:کودکیشان

اینکه آنها ازکودکیشان خسته میشوند و عجله دارند که بزرگ شوند و دوباره پس از مدتها آرزو می کنند باز کودک شوند.

اینکه آنها سلامتی خود را از دست می دهند تا پول بدست آورند و بعد پولشان را از دست میدهند تا سلامتی از دست رفته شان را بازجویند اینکه با اضطراب به آینده می نگرند وحال خویش را فراموش می کنند. بنابراین:

"نه در حال زندگی می کنند نه در آینده"

اینکه آنها به گونه ای زندگی میکنند که گویی هرگز نمی میرنند و به گونه ای می میرند که گویی هرگز نزیسته اند.

دستهای خدا دستانم را گرفت،مدتی سکوت کردیم ومن دوباره پرسیدم: به عنوان پدر می خواهی کدام درسهای زندگی را به فرزندانت بیاموزند؟

"گفت بیاموزند که آنهانمی توانند کسی را وادار کنند که عاشقشان باشد"

"همه کاری که آنها می توانند بکنند این است که اجازه دهند دوست داشته باشند."

"بیاموزندکه درست نیست خودشان را با دیگران مقایسه کنند."

"بیاموزند که فقط چند ثانیه طول می کشد تا زخمهای عمیقی درقلب آنها که دوستشان داریم ایجاد کنیم،اما سالها طول می کشد تا آن زخمها را التیام بخشیم"

"بیاموزند که ثروتمند کسی نیست که بیشترین ها را دارد بلکه کسی است که به کمترین ها نیاز دارد"

"بیاموزند که دو نفر می توانند به یک نقطه نگاه کنندو آن را متفاوت ببینند"

"بیاموزند که کافی نیست که دیگران را فقط ببخشند بلکه خود را نیز باید بخشید."

من با خضوع گفتم از شما به خاطر این گفتگو سپاسگذارم ،آیا چیز دیگری هست که دوست دارید به فرزندانتان بگویید؟

خداوند لبخند زد و گفت :

 "فقط بدانند که من اینجا هستم ، همیشه"

من این مطلب رو توی اتاق دوستم دیدم که به دیوار نصب شده بود، خوندم ، به نظرم جالب اومد این بود که گفتم اینجا هم بذارم شاید شما هم خوشتون اومد.

تا بعد.....

نظرات 10 + ارسال نظر
کترین پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:48 ق.ظ http://rozeashegh.blogsky.com

ممنونم سر زدی عزیز با معرفتی
البته اون فیلمی که تو دیدی یه فیلم سرگرم کننده وبشدت تاثیر گزاره آمرکاییها هدفمند کار میکنن باید رویه هر چیزی روندید
بیایم بیننده هوشیاری باشیم
بزم ممنونم ازت سر به ما بزن
یا علی
راستی مطلبت همون خدا و اینا خیلی مال بود
دستت درست
یا علی

ناز پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:01 ق.ظ http://khormaloo-ye-gass.blogfa.com

خدا خیلی خوبه...
خیلی مهربونه

ماهی خانوم پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:16 ب.ظ http://mahinameh.blogsky.com

سلام نیما جان
خوبی؟ سلامتی؟
بهتر شده دست و بالت؟!!
مگه چیکار میکنی تو؟! هی بشین از صبح تا شب چت کن تا آخرش اینطوری بشی!!!(نیشخند خبیثانه)
ایشالا که زودی خوب شی
شاد باشی و ممنون از حضور غرغروت تو وبلاگم!!

پریا پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:36 ب.ظ http://pariyakermani.blogsky.com

جالب بود..

تبریزلی دوستون شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:55 ق.ظ


سلام آقا نیما، از اینکه برای تجدید قوا و تمدد اعصاب ، سفر به تبریز رو انتخاب کردی ، خوشحالم و باید به حسن انتخابت تبریک گفت، کی گفته ما تبریزی ها ناسیونالیستیم؟!!!
امیدوارم تبریز همیشه برات خاطره انگیز باشه.

به حرف دکترا گوش نده، من میدونم چرا مچ دستت درد میکنه:

مچتو زیاد گرفتن !!!!! چشاتم چون زیر چشمی و گوشه چشم و.. زیاد اومدی!!!

یازولارون چوخ گوزلیدی، ساغ اولاسان..

فریبا شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:23 ق.ظ http://roozegarr.persianblog.com

سلام نیما جون
کلی منو شرمنده کردی
مرسی که اومدی
واقعا چقدر خوبه یاد بگیریم که شکستن و زخمی کردن دل بقیه با اینکه خیلی اسونه ولی دردناکه
بازم بیا

مهدیه یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:40 ق.ظ http://mahdiyelove.persianblog.com

سلام...
ممنون از اینکه اومدی
و تشکر بابت پیشنهادت
اما من فرصت اینکه بخوام خاطرات روزانه بنویسم رو ندارم!
بازم ممنون که علاوم بر انتقاد پیشنهاد هم دادی!
اما من قبلاً هم گفته لود؛ دوست دارم در مورد کارت بیشتر بدونم...
از پستهات معلومه که مأموریت زیاد میری...
فعلاً خدانگهدار

مریم یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:15 ب.ظ http://maryami.blogsky.com

سلام دوست عزیز
از لطفت سپاس
خیلی عالیه که سفرهای خارج از کشور زیادی رو تجربه کردی و می کنی...البته زیاد که نه ولی درحد نسبتا زیاد
میشه دقیقا کار و مسئولیتت رو بگی؟ و در کدوم شهر؟
این متن آخری هم بسیار زیبا بود
متشکرم

پریسا سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:46 ب.ظ http://www.dokhtareabipoosh.blogfa.com

سلام عزیزم ...

راست می گی !!! ولی خب هرکس یه نظری داره و باارزش ترین چیز احترام به نظر دیگرونه قبول داری یا نه؟
اگر نه پس چیزهایی مهمتر از نوشتن مسافرت به دور دنیا هست واون ارزش زندگی و زندگی کردن واز اینا بالا تر شناخت معبود خودمونه قبوله یا نه؟

دقیقا حق با شماست.من درقضاوتم کمی عجله کردم.
بازم بیا
خوش باشی

ایه سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:49 ب.ظ http://www.miskids.blogfa.com

به تو ودوستت تبریک میگم واقعا مطلب قشنگیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد